Основи здоров'я
Урок 1 12.03.2020
Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП).
1. Повторимо, що вивчили на попередніх уроках.
Переходити нам слід тільки там, де ... перехід.
А доріжку пішохідну наче ... зебру, добре видно.
Три світла є у ... світлофора і кожне з них наказ дає.
Червоне світло каже: - Стій! А жовте - Ще не можна!
Зелене каже: - Їдь мерщій! - і слухається кожний.
Ось велике ... перехрестя, ген за ним до ... школи вхід.
2.
Переглянь відео за посиланням (до 1:53) https://www.youtube.com/watch?v=ZK42k8otbYY
3. З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини транспортні засоби часто стають їхніми ворогами. Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а 7 мільйонів людей отримують поранення. За рік в Україні в наслідок ДТП гине 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч травмуються.
Є спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і доступний кожному - необхідно дотримуватись правил безпечного поводження на вулицях. Через свою неуважність і недисциплінованість діти отримують важкі травми чи навіть гинуть під колесами автомобілів.
Деякі пішоходи вважають, що забезпечення безпеки дорожнього руху повністю залежить від водія і що тільки він повинен застосовувати усі засоби, які виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод.
3. Пам'ятайте, що пішоходам слід дотримуватись Правил дорожнього руху - тоді ризик дорожньо-транспортних пригод значно зменшиться.
Переглянь відео (від 1:53) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ZK42k8otbYY та виконай завдання у відео.
4. Робота з підручником. Опрацюйте матеріал (c. 119-123).
5. Поміркуй
- Щоб на дорозі не сталося аварії з твоєї вини, слід виконувати...
- Проїзну частину слід переходити лише на пішохідному...
- Якщо перехід регулюється світлофором, іти слід лише...
- Якщо не встиг перейти вулицю, потрібно зачекати на...
- Перш ніж перейти вулицю, потрібно подивитись...
- Прийшовши до середини вулиці, слід...
- Якщо наближається автомобіль з увімкненою сиреною, потрібно...
Урок 2 19.03.2020
Тема: «Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків»
1. Відгадайте загадку і ви зрозумієте, що ми будемо вивчати на цьому уроці.
Стоять вони
всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі,
Усюди - близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші - щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий -
Слід поважать дорожні ...
Отже, наше завдання сьогодні - ознайомитися з дорожніми знаками, навчитися правильно читати їх.
2. Перегляньте відео про групи дорожніх знаків за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=gbq05j2W1Ok
3. Робота з підручником (с.124-128)
4. Інтерактивні ігри «Вивчаємо дорожні знаки» https://learningapps.org/2265250
5. Закріплення з теми. Виконай тестові завдання. Результати відправ вчителю на електронну адресу
1. Хто такі учасники дорожнього руху?
а) водії транспортних засобів
б) пішоходи
в) пасажири
г) всі перераховані категорії
2. Якщо світлофор не справний, хто регулює рух на проїжджій частині?
а) інспектор
б) регулювальник
в) поліцейський
г) дорожній робітник
3. Якого елементу дороги не існує?
а) парапет
б) бордюр
в) тротуар
г) узбіччя
4. Який дорожній знак, встановлений біля школи, дозволяє безпечно перетинати проїжджу частину?
а) знак «Обережно, діти»
б) знак «Проїзд заборонений»
в) знак «Рух прямо»
г) знак «Пішохідний перехід»
5. Пішохідні переходи бувають:
а) наземними
б) підземними
в) немає вірних відповідей
6. Пішохід збирається переходити вулицю. Скільки разів йому потрібно подивитися вправо і вліво, щоб перейти на іншу сторону проїзної частини?
а) досить одного разу
б) досить двох разів
в) скільки потрібно, щоб переконатися що небезпеки немає
г) можна взагалі не дивитися, якщо переходити вулицю по пішохідному переходу
Урок 3 26.03.2020
Тема: «Самооцінка і поведінка людини»
1. Розповідь.
Напевно, ви не раз запитували себе: «Якою може бути самооцінка?», «Яка/ий я?», «На що я здатна/ий?». Мова йде про самооцінку - оцінювання людиною самої себе: зовнішності, характеру, поведінки, вмінь, можливостей.
Інколи люди не завжди можуть оцінити себе правильно. Одним здається, що вони значно кращі, ніж є насправді. Такі люди надто самовпевнені, зверхні, пихаті. Саме ці риси є ознаками завищеної самооцінки.
Проте є люди, які навпаки недооцінюють себе, часто бувають невпевненими у своїх силах, сором'язливі. Це вказує на занижений рівень їхньої самооцінки, або занижену самооцінку.
Люди із реалістичною (адекватною) самооцінкою правильно оцінюють свої можливості. Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дуже важлива для здоров'я, налагодження дружніх стосунків із іншими людьми, допомагає досягати успіхів у навчанні та досягненні мети.
2. Робота з підручником (с. 130-132).
3. Доповни речення
Людина, яка часто поступається іншим, не захищає своїх інтересів, відчуває самотність, характеризується _____ самооцінкою.
Якщо людина завжди захищає свої права, впевнена у собі, може вільно висловити свою думку, то у неї ________ самооцінка.
Той, хто може образити інших, зневажає права людей, самостверджується за їх рахунок, має _______________ самооцінку.
4. Робота з підручником (с. 132-134).
5.
Урок 4 02.04.2020
Тема: «Упевненість та самовпевненість»
1. Запамятай!!!
Упевненість - тверде переконання в чомусь, щодо
когось, віра в кого-небудь або що-небудь; усвідомлення своєї сили, своїх
можливостей. Упевненим можна бути в своїх знаннях, у самому собі, в інших людях
тощо.
Упевнена в собі людина вважає, що вона своїми силами зможе досягти поставлених цілей.
Щоб стати впевненим у собі, потрібно мати адекватну самооцінку, тобто реально оцінювати свої можливості. Якщо самооцінка в людини занижена, то вона невпевнена в собі. Завищена самооцінка веде до самовпевненості.
Самовпевненість - це необґрунтована впевненість людини у своїх силах, у тому, що в неї немає недоліків, негативних рис характеру.
Самовпевнена людина перебільшує свої можливості. Вона хворобливо реагує на критику і думки, що не збігаються з її думками. З такими людьми важко спілкуватися, бо вони намагаються ставити себе вище від співрозмовника.
2. Робота за підручником с. 132.
3. Прочитай, запам'ятай, використовуй поради
Як стати впевненою людиною:
1. Умій відмовляти в ситуаціях, які принижують тебе.
2. Відмовся від фраз "Я не зможу", "У мене нічого не вийде", "Я не знаю".
3. Не сприймай свої невдачі і поразки як належне, а успіх - як випадковість.
4. Не перебільшуй своїх недоліків. У кожної людини є негативні і позитивні риси. У чомусь ми перевершуємо інших, а в чомусь - поступаємось.
5. Не бійся помилятися; на помилках вчаться.
6. Поширюй коло спілкування. Пам'ятай, що приваблива посмішка і ввічливість допоможуть тобі.
7. Вирішуй свої проблеми, не уникай їх!
4. Пригадайте, коли ви почувалися невпевненими?
- Як ви вважаєте, чому ви почувалися невпевнено?
- Які ознаки впевненої і невпевненої поведінки людини?
Бездоганно! Мені подобається хід ваших думок!
Урок 5 09.04.2020 р.
Тема: Хочу, можу, треба. Бажання, можливості, обов'язки. Воля людини.
1. Перегляньте презентацію.
2. Перевір себе.
1. Хочу - це
а) бажання
б) можливості
в) обов'язок
2. Можу - це
а) бажання
б) можливості
в) обов'язок
3. Треба - це
а) бажання
б) можливості
в) обов'язок
4. Можливості - це
а) певні умови, через які неможливо здійснити бажання ніколи
б) певні умови, які сприяють здійсненню бажань
в) знання, уміння та допомога інших людей
5. Обов'язки - це
а) умови, дотримання яких дає можливість ладнати з іншими людьми і досягати успіху
б) правила, дотримання яких дає можливість ладнати з іншими людьми і досягати успіху
в) наші можливості
г) наші потреби
6. Воля - це
а) неможливість людини здолати труднощі
б) здатність долати труднощі на шляху до мети
в) вільний
вибір щодо всього, що тебе оточує
Урок 6 16.04.2020 р.
Тема: Як досягти мети.
1. Перегляньте презентацію за посиланням
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-obgovorennya-mozhlivostey-dosyagnennya-uspihu-18798.html
2. Прочитай повідомлення.
Що таке мета? (Мета - це те, до чого хтось прагне, чого хоче досягти).
Як досягти мети? Слід правильно сформулювати свою мету. Тільки чітке формулювання і розуміння того, що ви хочете, допоможе зробити перший крок до мети. Невизначеність і сумніви не приведуть до мети. Тому, щоб рухатися далі, визначте і ретельно обміркуйте свою мету, адже вона має бути реальною і досяжною.
Шлях досягнення мети потрібно розбити на певні етапи (кроки), які мають бути виконані. Уявіть їхню послідовність. Складіть план дій. Оберіть помічників: подумайте, із чим ви впораєтеся самі, а в чому знадобиться допомога інших людей.
Наприклад, ви поставили мету стати спортсменом (спортсменкою).
Перш ніж розпочати здійснювати план дій, потрібно порадитися з батьками, лікарями і тренерами, який вид спорту вам підійде найбільше (враховуючи стан здоров'я, ваші здібності, можливості, бажання тощо). Це і буде першим етапом.
Другий етап - обрати спортивну секцію (за видом спорту і зручним місцезнаходженням).
Третій етап - скласти розклад занять у секції.
Четвертий - скласти розклад занять для самостійних тренувань удома, щоб підвищити фізичний рівень.
П'ятий етап - обрати помічників для досягнення мети. (Наприклад, старший брат, сестричка, тато чи мама будуть допомагати вам тренуватися вдома).
Шостий - щодня занотовуйте в записник свої результати. Час від часу оцінюйте і порівнюйте їх. Якщо вони позитивні, рухайтеся далі. Якщо щось не виходить, подумайте, чому так сталося. Порадьтеся з помічниками, яких ви обрали. За потреби змініть план дій, але не зупиняйтеся. Вірте у свої сили та успіх.
2. Опрацюйте статтю підручника с. 149-152
Урок 7 16.04.2020 р.
Тема: Повага і самоповага.
1. Опрацюй статтю в підручнику с. 140-144
2. Основні поняття.
3. Тестування.
1. Повага це - ....
а) тверде переконання в чомусь щодо когось, віра в кого - небудь.
б) почуття шани, прихильне ставлення до себе.
в) необгрунтована впевненість людини у власних силах.
2. Як можна виявити повагу?
а) щирим привітанням, добрим словом.
б) грубістю.
в) мовчанням, небажанням спілкуватись з людьми.
3. Чи потрібно поважати себе?
а) ні
б) інколи
в) звичайно
4. Самоповага формується ...
а) з визначення твоїх чеснот іншими людьми.
б) з визначення власних чеснот.
в) з визначення чужих чеснот.
5. Щоб зберегти відчуття самоповаги слід ...
а) навчитись сприймати критику в свою адресу
б) ніколи не давати себе критикувати.
в) самому себе критикувати.
6. Самоповага це - ...
а) егоїстичне відчуття зверхності над іншими людьми.
б) невпевнена поведінка.
в) заслужена повага до себе.