Українська мова

Урок 1.                         13.03.2020

Тема «ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ДІЄСЛОВО (питання, значення, роль у реченні, зв'язок з іменниками)»

1. Робота над реченням. Прочитай і перепиши речення в зошит.

Книжка допомагає мені у навчанні.

У реченні відшукай і підкресли головні члени речення (підмет _______, присудок ).

Відшукайте в реченні дієслово. Яким членом речення виступає дієслово?

2. Розглянь таблицю.

Дієслово

 Що означає?            На які питання відповідає?            Яким є членом речення?

Дію предмета                        Що робить?                                           Присудком

3. Висновок. Дієслово - частина мови, що означає дію предмета і відповідає на питання що робити? (читати), що робив? (читав), що зробив? (прочитав), що робить? (читає), що зробить? (прочитає), що буде робити? (буде читати), що робитиме? (читатиме) тощо. У реченні дієслово найчастіше буває присудком.

4. Виконай вправу з підручника Впр.264 с.135 (перепиши, вставляючи пропущені дієслова)

5. Вивчити висновок.

Урок 2                       17.03.2020

Тема: «ДІЄСЛОВА-СИНОНІМИ, ДІЄСЛОВА-АНТОНІМИ.»

1. Робота над прислів'ями

Прочитай, поясни зміст. Запиши дієслова.

1) Лежачого хліба нема ніде. 2) 3 малого пагінця виростає велике дерево. 3) Доброго моряка пізнають у погану погоду. 4) Від щирого слова світ радіє. 5) Терпіння і час роблять із шовковичного листка атлас.

2. Прочитай казку К. Д. Ушинського

СУПЕРЕЧКА

Корова, кінь і собака говорять між собою, кого хазяїн більше любить. Кінь говорить: «Хазяїн більше любить мене. Я йому плуг тягаю, дрова з лісу вожу. Сам хазяїн на мені в місто їздить».

А корова говорить: «Ні, хазяїн більше любить мене. Я всю його сім'ю молоком годую».

Собака як заговорить: «Ні, мене. Я хазяйське добро стережу».

Почув чоловік цю суперечку і говорить: «Не сперечайтеся. Всі ви мені потрібні. Кожен хороший на своєму місці».

3. Зверни увагу, що дієслово «говорить» повторюється п'ять разів. Якими словами потрібно замінити це дієслово?

Наприклад (Засперечатись, сказати, зауважити, загарчати).

4. Пригадай:

• Як називаються слова, близькі за значенням?

• А протилежні за значенням?

5. Доберіть синоніми до поданих дієслів.

Бігти -

думати -

йти -

6. Доберіть антоніми.

Заплести -

заходити -

піднімати -

6.Виконай впр.269 с.137


Урок 3                        18.03.2020

Тема: «Уживання дієслів у прямому і переносному значеннях.»

1. Пригадай, що таке пряме і переносне значення слів.

2. Вибери речення, у якому дієслово вжите у переносному значенні:


3. Запиши ці речення в зошит.

4. Виконий впр. 268 с. 137 (1,2 завдання)

5. Закріпи знання. Переходь за посиланням https://learning.ua/mova/chetvertyi-klas/vyznachaiemo-priame-i-perenosne-znachennia-diiesliv

Урок 4                     23.03.2020

Тема: «Самостійна робота»

1. Виконай тестування

1. Дієслово означає:

а) дію або стан предмета;

б) тільки дію предмета;

в) тільки стан предмета.

2. Дієслово відповідає на питання:

а) хто? що?;

б) який? яка? яке?;

в) що робити? що робив? що роблять?.

3. У реченні дієслово:

а) є тільки присудком;

б) найчастіше є присудком.

4. У реченні дієслово пов'язане з:

а) іменником;

б) прикметником;

в) дієсловом.

5. Позначте ряд слів, у якому записані тільки дієслова.

а) Ліпити, пожовкле, горить;

б) темніє, зірвав, відгадати;

в) садки, крислаті, цвітуть.

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ

(електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 5                        24.03.2020 р.

Тема: НЕОЗНАЧЕНА ФОРМА ДІЄСЛОВА

1. Каліграфічна хвилинка (в зошиті)

Ґ ґ ґе дзь ґедзь

Багато ґедзів - на врожай огірків.

Ґедзі особливо злі перед дощем.

2. Робота над прислів'ями. Прочитайте, спишіть, поставте дієслова, подані в дужках, у потрібній за змістом формі.

1) Одна бджола мало меду (наносити).

2) Ноги (носити), а руки (годувати).

3) У кого руки (працювати), у того рот (їсти).

3. Прочитай правило в підручнику с. 142 вивчи його.


4. Робота за підручником (с.142) Письмово виконайте вправи 280,281

5. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

6. Поставте дієслова в неозначеній формі.

Живемо -

вчить -

іду -

Виконаєш -

майструє -

відгадала -

Знайшов -

виконав -

малювала -

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ

(електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 6                      25. 03.2020

Тема: Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.

1. Каліграфічна хвилинка

Є є ає ць заєць

Зайчик зщулився в кущах, бо напав на нього страх.

2. Запишіть прислів'я та приказки у зошит. Підкресліть дієслова в неозначеній формі.

• Життя прожити - не поле перейти.

• Ліпше без вечері лягати, та без боргів уставати.

• Хочеш знати - не соромся питати.

• Не кайся рано встати, а кайся довго спати.

3. Сьогодні ознайомимося із дієсловами, які вказують на час дії і на особу, яка виконує дію.

4. Робота за підручником. Складання речень за малюнками (за вправою 282).

- Розгляньте малюнки. Дайте відповідь на питання до малюнків.

- Запишіть у зошит дієслова, які ви вжили для складання речень. (Написав, вкладає (кладе), кине.)

- Коли відбувається дія у кожному з трьох випадків?

У першому - дія відбулась раніше (написав).

У другому дія відбувається тепер (кладе).

У третьому - дія ще відбудеться (кине).

5. Робота з таблицею часів дієслова (с. 143).

6. Ознайомлення з правилом про часи дієслова (с. 143, 144).

7. Виконайте вправу у зошит (вправа 283с. 144).

а) Доповніть таблицю дієсловами минулого, теперішнього і майбутнього часу (усно).

б) Складіть і запишіть речення з різними часовими формами одного і того самого дієслова.

Наприклад:

Тато розповідав цікаву історію.

Тато розповідає цікаву історію.

Тато розповідатиме цікаву історію.

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 7                  27.03.2020

Тема: «Змінювання дієслів за числами»

1. Пригадай


2. Робота з підручником. Прочитай правило с. 146.

3. Зміни словосполучення таким чином, щоб вони означали множину. (письмово в зошиті)

Наприклад: Гай шумить - гаї шумлять;

струмок тече; школяр читає; дівчинка працює; вчитель пояснює; бібліотекар розповідає; артист співає.

4. Виконай Впр. 288 с. 146 (випиши дієслова, визнач число)

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 8                       31.03.2020

Тема: «Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами.»

1. Виконай завдання на повторення

1. Від наданих слів в неозначеній формі утворити усі часові форми.

Бажати -_________________________________

Чути -___________________________________

2. Змінити подані дієслова за особами.

Я бажаю.

ти____________

він___________

ми______________

вони_____________

3. На сьогоднішньому уроці ми працюватимемо з дієсловами теперішнього часу. Спостерігатимемо, як змінюються дієслова теперішнього часу і як можна визначити особу і число дієслова.

4. Ознайомся з таблицею у підручнику на с. 147.

5. Користуючись таблицею виконай вправу 291 с.148.

Напиклад: Мріяти - мрію (що роблю?), мрієш (що робиш?), мріє (щ робить?); мріємо (що робимо?), мріємо (що робите?), мріють (що роблять?).

6. Викрнай вправу 293 с. 149 (спиши, поставивши дієслова у теперішньому часі)

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ

(електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 9            01.04.2020 р.

Тема : «Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами.»

1. Пригадай.

2. Виконай впр.295 с.150 (прочитай, випиши дієслова у майбутньому часі)

3.Уважно розглянь таблицю в підручнику вправа 296 с.150-151.

4.Виконай вправу 297 с.151 (спиши вірші, підкресли дієслова, визнач їх час) 

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер)

Урок 10                 03.04.2020

Тема: «Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами.»

1. Прочитай вірш, випиши дієслова.

Облітав журавель

сто морів, сто земель,

облітав, обходив,

крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної - немає!

Визначте, у якому часі ужиті виписані дієслова.

2. Отже, сьогодні ми ознайомимось, як змінюються дієслова минулого часу. Розглянь таблицю в підручнику на с. 158.

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за числами, а в однині ще й за родами. Дієслова минулого часу можуть виражати завершену і незавершену дію.

3. Виконай вправу 313 с.160 (перепиши текст, замінивши неозначену форму дієсловами минулого часу)

4. Виконай вправу 314 с.160 (перепиши вірш, підкресли дієслова, визнач їх число і рід в однині)

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер) 

Урок 11.           01.04.2020 р.

Тема : «Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами.»

1. Пригадай

2. Виконай впр.295 с.150 (прочитай, випиши дієслова у майбутньому часі)

3.Уважно розглянь таблицю в підручнику вправа 296 с.150-151.

4.Виконай вправу 297 с.151 (спиши вірші, підкресли дієслова, визнач їх час) 

Урок 12.                  03.04.2020

Тема: «Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами.»

1. Прочитай вірш, випиши дієслова.

Облітав журавель

сто морів, сто земель,

облітав, обходив,

крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної - немає!

П. Воронько

Визначте, у якому часі ужиті виписані дієслова.

2. Отже, сьогодні ми ознайомимось, як змінюються дієслова минулого часу. Розглянь таблицю в підручнику на с. 158.

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за числами, а в однині ще й за родами. Дієслова минулого часу можуть виражати завершену і незавершену дію.

3. Виконай вправу 313 с.160 (перепиши текст, замінивши неозначену форму дієсловами минулого часу)

4. Виконай вправу 314 с.160 (перепиши вірш, підкресли дієслова, визнач їх число і рід в однині)

Урок 13.                   06.04.2020 р.

Тема: ДІЄСЛОВА НА -ся (літературна вимова і правопис)

1. Повторення . Прислів'я та приказки прочитай, спиши. Дієслова чоловічого роду минулого часу підкресліть.

1) Не той багато прожив, кому багато років, а той, хто багато зробив.

2) Прислів'я сказав - дорогу показав, приказку сказав - душу розрадив.

2. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про літературну вимову і правопис дієслів на -ся (-сь).

3. Розглянь таблицю:

Правильно

вимовляй:                                  пиши:

сміє[с':а]                                 смієшся

сміє[ц':а]                                сміється  

підписує[ц':а]                       підписується

вча[ц':а]                                 вчаться

Неправильно писати : смієця, вчитця, прокидаєця, одягаєся, піднімаєся.

4. Закони письма і вимови вивчай:

Написано -ться, а ти [ц':а] вимовляй.

Хто рано прокидається,

Зарядкою займається,

Роботи не боїться,

Той завжди добре вчиться.

Закони письма і вимови вивчай:

Написано -шся, а ти [с':а] вимовляй.

Швиденько одягаєшся,

В дорозі не спиняєшся.

Так, друже мій, ніколи

Не спізнишся до школи.

Л. Лужецька

5. Запишіть подані дієслова у формі 2-ї особи однини теперішнього часу. Наприклад: виконувати - виконується

Виконувати, з'ясувати, нездужати, перемагати, підвищити, читати.

6. Прочитайте і відгадайте загадки. Допишіть пропущені букви.

1) Вийшла пані в золотім жупані. Хто на неї подиви..я, той слізьми заллє..я. 2) Признавайся, як ти зве..я, що на зиму на холодну без одежі зостає..я. 3) Чого ти став та диви..я? Зірви мене - поживи..я. 4) У лісі вирізана, гладенько витесана. Співає, залива..я. Як називає..я?

Урок 14.              07.04.2020 р.

Тема: Повторення вивченого про дієслово.

1. Повтори всі правила, що ти вчив з теми «Дієслова»

2. Виконай вправи №319 с.163. Перепиши, пам'ятаючи, що не з дієсловами пишеться окремо!

3. Виконай вправу 320 с. 163. Перепиши вірш, підкресли дієслова.

Розбери слово пахнуть за схемою прикладом:

Урок 15.                  8.04.2020 р.

Перевірна робота. Мовна тема « Дієслово».

1.У реченні дієслово найчастіше є...

А) підметом

Б) присудком

В) другорядним членом

2.У якому рядку записані дієслова майбутнього часу?

А) напише, співатиме, придумають

Б) росте, лежать, читає

В) полетить, іде, летіла

3.Дієслова в неозначеній формі відповідають на питання...

А) що робив?, що зробив?

Б) що робить?, що зробить?

В) що робити?, що зробити?

4.Яке слово написане правильно?

А) любуєця
Б) любується
В) любуєцься

5.До дієслів добери антоніми.(протилежні за значенням)

Сумувати - ..., ледарювати -...., продавати - ..., губити -....

6. Спиши речення. Підкресли дієслова. Визнач час (минулий,теперішній, майбутній ) і число (однина, множина), напиши олівцем над дієсловом.

Проклюнулась на леваді маленька ромашка.

Навколо високі трави стоять.

Хто ж ромашці усміхнеться?

7.До дієслів неозначеної форми добери форми минулого, теперішнього і майбутнього часу.

Співати - ..., ..., ....

8.Запиши речення, змінив дієслова на минулий час.

Весна широко розливає свої води.

Місяць сіє із свого сита золоте борошно на луки.

Після дощу виглядає сонечко.

Урок 16.            13.04.2020 р.

Тема: Прислівник як частина мови

1. Переглянь відеоурок 

2. Прочитай правило з підручника с.165. Запам'ятай:

3.Виконай вправу 325 с.166. (перепиши, підкресли прислівники)

Урок 17.            14.04.2020 р.

Тема: Прислівники-синоніми.

1. Повторимо, що таке синоніми:

2. Добери до прислівників синоніми користуючись словами з довідки:

3. Виконай вправу 328 с.167 (письмово)

Урок 18.            15.04.2020 р.

Тема: Прислівники-антоніми.

1. Пригадай, що таке антоніми:

2. Виконай письмово. Добери антоніми користуючись довідкою.

3. Тренуйся добирати антоніми до прислівників 

Урок 19        21.04.2020р.

Тема: Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками.

1. Прочитай і вивчи правило. Прочитай приклад. Перепиши в зошит. Підкресли прислівники.

2. Виконай вправу 334 с.169 . Перепиши вставляючи пропущені слова, користуйся словами для довідки. Підкресли прислівники. 

Урок 20          22.04.2020 р.

Тема: Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками.

1. Виконай вправу 336 с. 170. Прочитай, добери заголовок, перепиши. Підкресли прислівники. 

Урок 21      27.04.2020 р.

Тема: Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. Виконання вправ.

1. Виконай вправу 339 с.172. Запиши текст вставляючи пропущені слова. Користуйся словами для довідки.

2. Підкресли прислівники у записаному тексті.

Урок 22          28.04.2020 р.

Тема: Правопис найуживаніших прислівників.

1. Розглянемо випадки, коли прислівники пишуться разом.

1) Якщо вони вказують напрямок і відповідають на питання куди?   де?   звідкиЗверніть увагу на відповідні стрілки і запам'ятай, що всі слова, які розмістяться на них, пишуться разом. Пепепиши дані слова в зошит.

2) Прислівники, які означають часові проміжки і відповідають на питання коли?. Перепиши прислівники в зошит.

3) Прислівники, які називають пори року. Перепиши в зошит:

4) Прислівники, утворені таким чином:

у, в, на + числівник: удвоє, утричі, уп'ятеро, надвоє, втроє, вперше, вдруге... (перепиши ці прислівники в зошит)

Урок 23        29.04.2020 р.

Тема: Порівняльна характеристика прислівника з іншими частинами мови. Узагальнення  знань про прислівник.

1. Що ти повинен знати про прислівник:

2. Виконай вправи.

1) Випиши у стовпчики прикметники (який? яка? яке?) та прислівники :

Веселий, весело, добрий, ніжно, восени, осінній, добре, весняний, навесні, вечірній, ранішній, вранці, ввечері.

2) Випиши прислівники разом із дієсловами:

До школи готуйся заздалегідь. Завчасно склади портфель та вичисти взуття. Щоб не запізнитись до школи, виходь раніше. На вулиці не розмовляй голосно.

3) Утвори прислівники за прикладом:

Радісний - радісно;

завтрашній -

сумний -

ранковий -

вчорашній -

зимовий -

осінній -

літній -

важкий -

вечірній -

Урок 24         04.05.2020 р.

Тема: Контрольна робота.

1.Прочитай уважно текст. Перепиши. Підкресли прислівники.

      Вранці з -за обрію поволі викотилося сонце. Туман почав швидко танути. На траві і квітах заблищали прозорі краплинки роси. Голосно, весело защебетали пташки.

         Зашумів збуджено радіснийліс. Сколихнулось раптом усе, ожило.

2. Прислівники означають :

А дію предмета;

Б ознаку предмета;

В ознаку дії або пояснюють, де і коли відбувається дія.

3. Вибери рядок, усі слова якого є прислівниками.

А глибокий, широкий, далекий

Б глибина, широчінь, далеч

В глибоко, широко, далеко.

4. Вибери речення, у якому виділене слово є прислівником.

А Добре діло - утіха, коли ділу не поміха.

Б Добре слово кожному приємне.

В Взимку добре, а влітку ще ліпше

5. З'єднай лініями слова з відповідними синонімічними висловами.

зазнаватися               літати у хмарах
фантазувати              шкірити зуби
сміятися                      задирати носа

6. Добери й запиши прислівники, якими можна замінити подані ви­слови.

Повзе, як черепаха -
На краю землі -

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер)   

Урок 25     05.05.2020 р.

Тема: Повторення вивченого про текст, основну думку тексту, заголовок.

1. Прочитай та запам'ятай основні поняття уроку.

Текст - це група речень, об'єднаних темою й головною думкою.

Тема тексту - це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Здебільшого текст має заголовок, який виражає його тему або головну думку.

Головна думка тексту - те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

2. Виконай вправу 351 с. 177. (прочитай, добери заголовок, перепиши)

Урок 26        06.05.2020 р .

Тема: Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами. Звуко-буквений аналіз слів.

1. Прочитай та пригадай.

Звуки ми вимовляємо й чуємо, а на письмі їх передаємо буквами (літерами). Букви - це умовні знаки, якими передано на письмі звуки мовлення. Сукупність букв, розташованих у певному порядку, називають алфавітом

2.Запам'ятайте графічні засоби позначення м'якості приголосних.

  • м'який знак (ь): батько - [бат'ко], вождь - [вожд']
  • літери я, ю, є: ряст - [р'аст'], любисток - [л'убисток], синє - [син'е];
  • літера і: літо- [л'іто], діти - [д'іти], річка - [р'ічка], Дніпро.- [дн'іпро].

3. Звуки [дж], [дз] передано двома буквами д, з; д, ж: джміль - [джм' іл'], дзвін - [дзв 'ін]. Буква щ завжди передає два звуки [ш] і [ч]: щука - [шчука].

4. Подвоєння букв позначається так: знання - [знан':а]- 2 скл.,5 звуків, 6 букв.

5. Зроби звуко-буквений аналіз слів: урок, сміття, садок, дівчина.

Урок 27       12.05.2020 р .

НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ (електронним листом або фотозвітом у вайбер)  

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати