Я У СВІТІ
Урок 1 11. 03. 2020 р.
Тема «Ознайомлення з громадянськими правами»
1. У нашій країни людина, її життя та здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнають найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України - Основному Законі нашої країни. Ми всі, дорослі і маленькі,- громадяни України. А всі громадяни мають рівні права й обов'язки.
А що ж таке права людини?
Права людини - це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів. А що таке права дитини? Права дитини - це певні можливості, які надаються людині до 18 років для існування й досягнення зрілості.
За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».
Декларація прав дитини - дуже важливий документ, у якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада 1957 року Генеральною Асамблеєю ООН, а прийнята аж у 1959 році. Цей закон повинні виконувати всі люди планети Земля.
У 1989 році 191 прогресивна країна світу підписали Конвенцію прав дитини, яка має 54 статті, написаних на 6 мовах.
Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.
Переглянь відео (до 2:30 хв) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4
3. Робота за підручником (с. 64)
Виконай завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Опрацюй матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконай завдання на с. 66-68. (усно)
4. Прочитайте і запам'ятайте висновки на с. 68. (Я дізнався, що... Я прагну...)
5. Намалюй малюнок «Я маю право» та відправ вчителю на електронну адресу.
Урок 2 18. 03.2020
Тема «Ознайомлення з громадянськими обов'язками»
1. Існують правила, обов'язкові для всіх громадян країни, ким би вони не були - дорослі чи діти, вчителі чи учні, люди різних професій, різного матеріального достатку, і якщо цих правил усі дотримують, тоді в такій державі все до ладу. У Конституції України спочатку перелічені особисті права, потім - політичні, а потім - соціально-економічні і культурні. Якщо ми говоримо «право», то завжди маємо на увазі «обов'язок», і навпаки. Ми - громадяни України, і у нас є обов'язки перед Вітчизною, перед своїм народом, перед іншими людьми, перед своїми рідними і близькими. Головний обов'язок - поважати права інших! А ще обов'язки описані у статтях: ст. 51- піклуватися батькам про дітей, а дорослим дітям - про непрацездатних батьків; ст. 65 - захищати Вітчизну; ст. 66 - охороняти природу; ст. 67 - платити податки.
2. Переглянь відео (повністю) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4
3. Опрацюй матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 70-71.
4. Прочитай та запам'ятай висновки на с. 71. (Я дізнався, що... Я прагну...)
5.Тестування. Відповіді відправ вчителю на електронну адресу.
1. Який документ про права дітей прийнятий у 1989 році?
а) Декларація прав дитини;
б) Конвенція прав дитини;
в) Закон України про охорону дитинства.
2. Як називається основний Закон України, де записані всі права та обов'язки?
а) Декларація прав дитини;
б) Конвенція прав дитини;
в) Конституція України.
3. Те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим,- це:
а) право;
б) обов'язок.
4. Те, що ти можеш робити,- це:
а) обов'язок;
б) право.
Урок 3 01.04.2020.
Тема: «Основні символи держави. Національні та державні символи України. Конституція України»
1.Тестування «Права та обов'язки громадян». Результати відправити на електронну адресу або фотозвітом.
1. Права й обов'язки громадян України записані в:
а) Конституції України
б) указах Президента;
в) Кримінальному Кодексі України.
2. Громадяни України мають право на:
а) життя;
б) освіту;
в) образу інших;
г) відпочинок;
д) привласнення чужого майна.
3. Усі громадяни мають:
а) рівні права;
б) різні права;
в) особливі права.
4. Громадяни України зобов'язані:
а) дотримувати Конституції України;
б) не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;
в) самостійно чинити правосуддя;
г) оберігати природу;
д) сплачувати податки.
5. Право на охорону здоров'я мають:
а) окремі люди;
б) тільки діти;
в) усі громадяни України.
2. Перегляньте відео «Державні символи України»
3. Опрацюй статтю підручника стр.72-75
4. Розгадування кросворда «Символи держави»
1. Установлене державною владою загальне, для всіх обов'язкове правило, що має найвищу силу.
2. Символічний знак держави, міста чи роду, зображуваний на прапорі, монетах, печатках.
3. Полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави, організації.
4. Назва головного міста нашої держави, де містяться уряд і урядові установи.
5. Урочиста пісня, що є символом державної єдності.
6. Місцевість, де людина народилася, рідний край.
5. 3. Гра «Закінчи речення» виконай письмово:
• Наша Батьківщина - ... .
• Державними символами України є... .
• Прапор України двоколірний - ... .
• Гімн України - це пісня...
• Слова гімну написав...
• Музику до гімну створив ... .
• Герб України - ... .
Бажаю успіхів та задоволення від роботи!!!
Урок 4 08.04.2020 р.
Тема: Відповідальність за правопорушення. Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння.
1. Переглянь відеоурок за посиланням
2. Перевір себе
1. Де записані права й обов'язки у вигляді законів?
а) Конституція
б)Конвенція ООН
2. А навіщо нам потрібні закони?
а) для того, щоб ускладнити нам життя
б) підказати, як усім жити у злагоді і мирі
в) для того, щоб було що порушувати
3. Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави?
а) ігнорувати
б) поважати і виконувати їх
в) вдало їх обходити
4. У спекотні дні хлопці та дівчата часто поливають один одного водою. Це
а) жарт
б) хуліганство
в) злочин
г) жорстокість
5. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Але ось один із хлопців додав у воду яскравий барвник, і... сорочка у його товариша змінила колір у деяких місцях. Це...
а) жарт
б) хуліганство
в) злочин
г) жорстокість
6. Двоє школярів вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Сашко, не знайшовши її, пішов додому без головного убору. Погода була холодною, і наступного дня Сашко лежав з високою температурою хворий. Це...
а) жарт
б) хуліганство
в) злочин
г) жорстокість
7. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали повз нього. Одна із снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього, не розраховував на це, і в результаті обидві машини зіткнулися. Один з водіїв отримав тяжкі травми на все життя. Як назвати вчинок Василька?Це...
а) жарт
б) хуліганство
в) злочин
г) жорстокість
8. Чи звільняє від відповідальності незнання законів
а)так
б) ні
9. Яке правопорушення вчинила Коза-Дереза у казці?
а) Порушення право на житло
б) Порушення право на життя
в) Порушення права на сім'ю
Урок 5 15.04.2020 р.
Тема: Подорож містом Майстрів. Моделювання різних соціальних ролей.
1. Прочитай повідомлення. У Місті Майстрів мешкають майстри різних професій. Пройдіть за годинниковою стрілкою, починаючи з центру, прочитайте склади і дізнайтеся, що означає слово ПРОФЕСІЯ.
Розгляньте дороговказ Міста Майстрів. Поміркуйте, люди яких професій працюють на різних підприємствах та установах. У чому полягають їхні обов'язки?
Професія - це певний вид праці, трудова діяльність, що вимагає від людини певних знань і навичок, досвіду роботи і є джерелом існування.
Світ професій дуже великий, їх налічується близько 6 тисяч.
Професією називають таку справу, якою займаються кожен день і яка корисна для інших людей.
Як же вибрати собі професію? Дуже важливо, щоб робота була до душі. Тільки тоді можна стати майстром своєї справи.
Усі х їх можна умовно розділити на п'ять груп.
1. «Людина - природа». Представникам цієї групи слід вибирати професію серед спеціальностей, які мають справу з рослинами і тваринами (екологи, агрономи, зоотехніки, ветеринарні лікарі).
2. «Людина - техніка». Цим дітям краще пов'язати свою професію з машинами та приладами (інженери, слюсарі, механіки, водії тощо).
3. «Людина - людина». Тим, хто потрапив до цієї групи, бажано займатися роботою, пов'язаною зі спілкуванням (вчителі, соцпрацівники, психологи, продавці, консультанти).
4. «Людина - знакова система». Найкраще у представників цієї групи виходить робота з цифрами (економісти, бухгалтери, фінансисти, статисти).
5. «Людина - художній образ». У цій групі - творчі люди (артисти, журналісти, письменники, художники).
2. Пограйте у гру та спробуйте правильно визначити , до якого типу належить кожна з професій. Зайди за посиланням https://podorogmistomajstrsv.blogspot.com/2016/03/blog-post_15.html
і знайди на сторінці гру
Урок 6 22.04.2020 р.
Тема: Планета Земля - наш спільний дім. Україна на карті світу.
1. Переглянь відео
2. Прочитай статтю в підручнику с. 100-102.