УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Урок 1 12.03. 2020р
Артикуляційні вправи
1) Вправа на розвиток м'язів язика
- Розтягування губ широко, складання їх «ТРУБОЧКОЮ».
- Піднімання й опускання за нерухомої нижньої губи - верхньої та навпаки.
- «ЗЛИЗУВАННЯ ВАРЕННЯ» (вгору по губах і вниз широким язиком).
- «Коники»(цокання).
- «Маятник»(рот напіввідкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої).
2) Робота над чистомовкою.
Ла - ла - ла - лиска хитрою була.
Лі - лі - лі - крала курочок в селі
Лу - лу - лу - я лисицю ту знайду
Ли - ли - ли - ти, лисице, не кради!
Розшифруйте слово, вилучивши спільнокореневі слова.
БДЖОЛАП'БДЖОЛЯРЄБДЖОЛИНИЙСБДЖІЛЬНИЦТВОА
Прочитайте деформований текст і пригадайте, що таке п'єса.
саП'є - ец трів, який знапринийче дял аральтетної тависви. У тексіт с'єп є осипи міцьс, де бувавідтьсяє їдя, свола дувегочо.
П'єса починається з переліку дійових осіб. Кожна репліка діалогу починається з назви дійової особи, яка промовляє ці слова. У дужках вказується вказівка автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя.
Познайомтеся з автором та опрацюйте біографічну довідку.
Талановита письменниця Неля Шейко-Медведєва народилася на Львівщині, в місті Бориславі. «Згадуючи дитинство, - відзначає вона, - я неодмінно згадую пісні свого краю, казки земляків - бойків та лемків, оповідки моєї бабусі, яка піввіку прожила на півдні України, в донецьких степах. Ці фантастичні оповідки вона успадкувала від матері-полтавчанки разом із талантом сприймати буденність як казку. Після закінчення школи Неля Шейко-Медведєва навчалася на філологічному факультеті Львівського університету імені І. Франка, де згодом працювала викладачем літератури. Кандидат філологічних наук, член Національної спілки письменників України, драматург, поетеса, театральний критик.
Нині проживає у Києві. Пише як літературною мовою, так і отчою говіркою - для душі, для дітей, для земляків. Є авторкою збірок п'єс-казок для дітей «Квітка щастя» і «Чари осіннього лісу». Як і народні казки, твори Шейко-Медведєвої повчальні, в них завжди добро перемагає зло, а правда торжествує над кривдою. Дійові особи зазнають і лиха, і радості, виявляють свої чесноти і вади характеру.
Захопливі твори Нелі Шейко-Медведєвої залюбки читають молодші та старші діти.
Прочитайте першу дію п'єси Нелі
Шейко-Медведєвої « Лисиця, що впала з неба» з підручника с. 124-128
Урок 2 13.03. 2020р
Артикуляційні вправи
1. Робота над чистомовкою
Це-це-це - чисте озерце.
Да-да-да - в озері вода.
Сі-сі-сі - в річці карасі.
Ро-ро-ро - дай мені відро.
2. Гра "Звуконаслідування"
• Забивайте цвяхи: Гбду! Гбдо! Гбде! Гбди! Гбда! Гбді! Гбді!
• Імітуйте кінський тупіт: Птку! Птко! Птка! Птки! Птке! Птки!
• Кидайте уявні тарілки партнерові: Кчку! Кчко! Кчке! Кчка! Кчки! Кчки!
Гра "Віднімай та додавай, нове слово укладай".
ЗЛЮ + О + ДІ - Ю + ЙКА= ...
Д___ + К___ + Ч = ___ У ___ А ...
КР + ЛУ - Р + НОК = ...
СІК - ІК + ЕЛЬ + ЧАС - С + НИ = ...
Ф + ТОР - Т + Т + ЖНЕЦЬ - ЖН - Ь + Я = ...
З усіма відгаданими словами ви зустрінетесь, коли будете читати другу дію п'єси Н. Шейко-Медведєвої "Лисиця, що впала з неба".
Прочитайте другу дію п'єси Нелі Шейко-Медведєвої « Лисиця, що впала з неба» з підручника с. 128-128
Прочитайте тлумачення слова «дукач» та «ошукала» у підручнику с. 133 Які слова вам незрозумілі? Знайдіть пояснення цих слів у тлумачному словнику.
Повторити розділ " Розповіді про нас самих" у підручнику с. 116-134
Урок 3 16.03. 2020р
б) у Стародавньому Римі;
в) у Стародавньому Єгипті.
б) друзі пізнаються в біді;
в) семеро одного не ждуть.
б) «Двоє приятелів і ведмідь»;
в) «Зозуля й Півень».
б) Павлусь;
в) Івась.
б) 3;
в) 5.
б) лелека;
в) орел.
ІІ. Гра «Хто це сказав?»(відповіді записати)
- «Дітоньки любі, не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпинням тієї неправди криє, звичайно, велику правду».
- «Годі вам брехати та одно другого знічев'я вихваляти!»
- «І, прикинувшись собакою, підмовляв мене піти з ним на вечорниці»
- «Чепурися, Лисько! І люди до тебе йдуть, і звірі! Шапочку тобі малинову несуть!»
ІІІ. «Навпроти назви твору запиши його автора»
- «Лисиця, що впала з неба»
- «Двоє приятелів і ведмідь»
- «Котова наука»
- «Зозуля і Півень»
- Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою - в лігві спати.
Як зачує він весну -
Прокидається від сну.
Хижо клацає зубами,
Весь, як є,-
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, ...
А ходить в короні,
Не їздець, а зі шпорами,
Не сторож, а рано будить.
- Вночі руда дівчина
Залізла тихо в двір,
Курей перелічила
Та й понесла у бір.
Робота з підручником с. 136
Прочитайте першу частину «Казки про царя Салтана...» О. С. Пушкіна (переклад Наталі Забіли) у підручнику с. 137-139
Опрацюйте тлумачення слів аршин, сваха, обмова у підручнику (с. 138).
Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.123-130
Урок 5 19.03. 2020р
1. Виконай артикуляційну вправу «Парашутик».
На кінчик носа покласти ватку; широким язичком у формі «чашечки», притиснутим до верхньої губи, здути ватку з носа вгору.
2. Робота зі скоромовкою ( спочатку прочитайте повільно, далі у звичайному темпі, нарешті-швидко)
Радо грати дітворі
У широкому дворі.
Гомінлива дітвора
На весь двір кричить: «ура!»
3. Прочитайте другу частину «Казки про царя Салтана...» О. С. Пушкіна
4. Опрацюйте тлумачення слів «зорить» і «дозор» у підручнику (с. 139-140).
5. Робота за ілюстраціями
- Розгляньте ілюстрації до цієї казки.
- Кого художники зобразили на ілюстраціях? Які кольори вони використали?
- Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів казки?
- Яким рядкам казки відповідають ілюстрації?
6. Намалюйте свою ілюстрацію до уривку з «Казки про царя Салтана...»
О. С. Пушкіна
7. Тести. Перевір себе! Результати відправ учителеві.
1. О.С.Пушкін написав казки:
а) «Казка про царя Салтана...». «Кіт у Чоботах», «Попелюшка»,
б) «Казка про царя Салтана...», казка «Про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку», казку «Бузиновий цар»;
в) «Казку про царя Салтана...», «Казку про рибака та рибку», «Казку про мертву царівну...»
2.Героями казки «Казка про царя Салтана...» є:
а) Сестри, баба Бабариха, королевич Єлісей;
б) Княгиня Лебідь, сестра Лебідь, цар Салтан;
в) Князь Гвідон, красна дівиця, Черномор.
3.Якого сина дав Бог цареві:
а)в аршин;
б)в метр;
в)в дюйм.
4.Яку з трьох сестер вибрав у дружини собі цар?
а) Ткачиху;
б) Яка б народила молодця - богатиря;
в) Повариху.
5.Як назвав цар подруг своєї жінки - цариці?
а) Баба Бабариха та Ткачиха;
б) Ткачиха й Повариха;
в) Сваха Баба Бабариха та Повариха.
6. Що звелів зробити з царицею і її дитиною цар?
а) Чекати його повернення і нічого не вирішувати;
б) Посадити в бочку і пустити в море - окіян;
в) Вбити їх у лісі.
8. НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ
(електронним листом або фотозвітом)
9.3. Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.131-134
Урок 6 23.03.2020р
1. Робота над чистомовкою
Ав-ав-ав - він багато перестраждав.
Ав-ав-ав - і нарешті гарним став.
Ився-ився-ився - лебідь не загордився,
Ився-ився-ився - бо з добрим серцем народився.
2. Ознайомтеся із життєвим і творчим шляхом Ганса Крістіана Андерсена за посиланням
Ганс Крістіан Андерсен народився 2 вересня 1805 року в невеличкому датському містечку Оденсе на острові Фюн. Батько його був шевцем, а мама цілі дні, стоячи по коліна у холодній річковій воді, прала білизну для багатих людей. Люди вони були добрі і працьовиті, але ніяк не могли вибратися зі злиднів. Ганс Крістіан Андерсен відрізнявся від інших дітей своєю фантазією, саме це і було тією чарівною паличкою, за помахом якої стіни бідної комірчини розсувалися, і ящик із землею під вікном перетворювався на квітучий сад. Найсильнішим захопленням був театр. Ганс Крістіан Андерсен радів театральній афіші, яку він отримував у нагороду за допомогу. Вдома він розкривав цю афішу - і починався спектакль, створений його уявою. Ще у нього був свій ляльковий театр, який змайстрував йому батько. І ось настав той день, коли рідне місто зустрічало його святковими феєрверками.
Понад усе на світі Р. К. Андерсен цінував чисте серце, справжній розум і доброту.
Герої казок Г. К. Андерсена - люди, тварини, іграшки і прості непримітні речі. У казках Андерсена поруч живуть сльози і сміх, горе і радість - як у справжньому житті. Він був великим казкарем і розумів, що навіть найчарівніша казка має відбивати життя. Г. К. Андерсен став добрим порадником для всіх дітей.
Робота з підручником. Прочитайте казку Г.К. Андерсена "Гидке каченя" в підручнику с. 144-150 Подумайте над її темою і метою.
Гра «Губи на замку». Мовчазне читання тексту при цьому не можна ворушити губами.
Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.135 -140
Урок 7 25.03.2020р
1. Перевірка засвоєних знань! Наскільки ви опрацювали та запам'ятали життєвий і творчий шлях Ганса Крістіана Андерсена. Дайте відповіді на питання письмово та відправте фотозвіт.
- Де і коли народився славетний казкар?
- Яка в нього була родина?
- Коли він почав працювати?
- Чим найбільше захоплювався в житті?
2. Тест «так» чи «ні».
У завданні подані факти з життя Андерсена парами: правильне та хибне. З кожної пари виберіть правильне твердження.
1
А)Народився в 1805 році в бідній родині. У дитинстві не мав ні дорогих іграшок, ні багатого вбрання.
Б)Народився в 1799 році в багатій родині, отримав гарну освіту, був оточений коштовними речами.
2
А)Батьківщина його - Німеччина.
Б)Батьківщина його - Данія.
3
А)З дитинства захоплювався книжками та театром.
Б)Все життя захоплювався скульптурою та живописом.
4
А)Перші казки почув від своєї матері.
Б) Перші казки майбутній письменник і почув від батька.
5
А)Все життя Андерсен збирав і записував народні казки.
Б)Андерсен написав багато казок і віршів, а ще нариси, романи та п'єси.
3. Переглянь інший варіант казки Г.К.Андерсена "Гидке каченя"
4. Відновіть план
____ Який світ великий!
____Нарешті тріснуло велике яйце.
____ Гніздо в лопухах.
____Купання каченят.
____ Народження каченят.
5. Розставите в правильному порядку рядочки і відновіть вірш.
Але не загордився,
Він багато перестраждав
бо з добрим серцем народився.
і нарешті гарним став.
6. Намалюйте малюнок про героя якої казки тут ідеться (не забудьте відправити фотозвіт)
7. Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с. 141-146
Урок 8 26. 03. 2020р
1. ЧИТАННЯ МОВЧКИ. О.ІВАНЕНКО "СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР"
Перевір свої навички читати мовчки і свідомо.
СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР
Славетний казкар Ганс Крістіан Андерсен народився 1805 р. в
Данії, у маленькому місті Оденсе. Бідна малесенька комірка,
заставлена верстатами та різним інструментом батька-шевця. Під
вікном ящик із землею, - там ростуть цибуля та петрушка, - оце й
увесь город матері. Біля хатинки один кущик аґрусу - садок для
хлопчика Ганса, що дивиться то гостро спостережливими жвавими,
то задумливими, мрійними очима на навколишній світ.
Батьки дуже любили свого хлопчика-одинака. Увесь вільний час
тато віддавав синові, гуляв з ним, робив йому різні іграшки. Були в
Ганса і рухливі млинки, і мальовничі панорами, і ляльки, що
кивали головами. А вечорами батько читав дружині і синові цікаві
книжки. Чи не найбільше в житті любив маленький Ганс слухати ці
читання батька і мріяти. Хлопчик завжди почував себе щасливим і
завжди був чимось зайнятий. То він уважно розглядав листя на
своєму кущику аґрусу, то його увагу привертала якась комашка,
квітка або камінець. Усе для нього було живим, мало власну цікаву
історію. Він помічав те, повз що інші проходили байдуже.
Годинами він міг сидіти тихо зі своїми іграшками, шити вбрання
лялькам і грати в театральні вистави.
Невдовзі Ганс опинився сам у великому місті Копенгагені.
Безпосередній, щирий і довірливий, він звертається до багатьох,
розповідає про своє життя, про свої мрії і надії. Хто дивиться на
нього, як на дивака, хто зворушений і щиро хоче йому допомогти
хоча б порадою...
Директор театру в Копенгагені Коллін виклопотав для нього
стипендію і сам стежив за навчанням Андерсена. Майбутньому
письменникові було вже 16 років, коли він вступив до гімназії.
Директор не лише ніколи не хвалив його, а, навпаки, виставляв на
посміховисько перед усім класом.
Нарешті один з учителів зрозумів нестерпне становище бідного
юнака, поїхав у Копенгаген і розповів про все Колліну.
Андерсен залишив гімназію і після підготовки у приватних
учителів витримав іспит в університет...
Ще довго шлях Андерсена не був легким. Справжньої слави
письменник зажив своїми казками. Коли вийшли його перші казки
«Кресало», «Принцеса на горошині», «Русалонька», про них
заговорили скрізь. А коли він написав «Гидке каченя», багато
знайомих та й незнайомих зрозуміли, що в цій казці відображено
багато чого з його власного життя. І деякі «друзі» цілком легко
пізнавали себе в образі курки, кота та інших.
Популярність Андерсена зростала з кожним роком. Особливо
любили свого казкаря діти. Часто, побачивши його високу, худу,
незграбну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна
жінка зробила зауваження своєму синові: «Як ти насмілився
заговорити із чужою людиною?». А хлопчик відповів: «Та це ж не
чужий, це Андерсен, його всі діти знають».
2. Перевірна робота
1. Хто такий Ганс Крістіан Андерсен?
А поет
Б актор
В славетний казкар
2. У якій країні народився Андерсен?
А Англії
Б Данії
В Франції
3. Яким був Ганс у дитинстві?
А спостережливим, задумливим
Б непосидючим
В витівником
4. Що приносило хлопчику найбільшу втіху, коли збиралася вся сім'я?
А бесіда з батьками
Б цікаві розповіді
В читання батьком книжок
5. Як Андерсен сприймав світ у дитинстві?
А із захопленням
Б зі здивуванням
В спостережливими, мрійними очима
6. Звідки в Ганса бралися рухливі млинки, мальовничі панорами й ляльки?
А їх купував синові тато
Б їх робив Гансу тато
В йому дарували ці іграшки
7. Чим любив займатися хлопчик, коли залишався сам?
А грав у рухливі ігри
Б конструював
В шив вбрання лялькам, розігрував театральні вистави
8. Чим жила сім'я Ганса вечорами? Познач повну відповідь.
А батько шив
Б батько читав синові цікаві книжки
В батько читав дружині й синові цікаві книжки
9. Пронумеруй правильну послідовність пунктів плану до тексту.
_______Ким став Ганс Крістіан Андерсен?
_______Що оточувало маленького Ганса?
_______Чим захоплювався казкар у дитинстві?
_______Де і коли народився Ганс Крістіан Андерсен?
_______Хто допоміг Гансу одержати освіту?
10. До кожного початку речення знайди його продовження.
Правильні речення запиши.
Директор театру ..... • насміхався з 16-річного гімназиста, коли той чогось не знав
Директор гімназії....... • виклопотав стипендію, стежив за навчанням.
Біля хатинки один кущик аґрусу - ....... • оце й увесь город матері.
Під вікном ящик із землею..... • садок для хлопчика Ганса.
Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с. 147-150
Урок 9 27. 03. 2020р
1. Робота зі скоромовкою ( спочатку прочитайте повільно, далі у звичайному темпі, нарешті-швидко)На горішині горішки
Шаруділи тишком-нишком:
- Шур-шур-шур та шу-шу-шу
- Я зернятка колишу.
В лісі не шуміть, малята,
- Сплять у ліжечках зернята.
Ш-ш-ш-ш...
2. Гра «Склади вірш»
____ горобець
____ біда
____ молодець
____ гнізда
____ річка
____ невеличка
____ співає
____ безкрає3. Ознайомтеся із життєвим і творчим шляхом Джанні Родарі
23 жовтня 1920 року, у північно-італійському містечку Омен, у сім'ї власника маленької пекарні народився хлопчик Джанні, якому судилося стати одним з найкращих казкарів Італії. Його батько, Джузеппе Родарі, був главою численної родини і зовсім не багатою людиною. Дитинство майбутнього казкаря минуло в люблячій сім'ї, але народився він слабким і часто хворів. Потяг до малювання у Джанні був настільки великим, що у свій час він навіть мріяв стати художником. Ще йому хотілося стати майстром іграшок, щоб діти грали незвичайними механічними іграшками, які ніколи б їм не набридали. Все життя він уважав, що іграшки для дітей настільки ж важливі, як і книги. В іншому випадку діти просто не зможуть правильно ставитися до навколишнього світу, не стануть добрими. Саме на сторінках «Піоньере» у 1951 році з'явилася відома всім казка «Пригоди Цибуліно». Джанні Родарі написав ще безліч казок, серед яких «Джельсоміно в країні брехунів», «Пригоди Блакитної Стріли», «Торт у небі», «Казки по телефону», але сам себе вважав не письменником, а журналістом. Якщо вірити словам давньогрецького мудреця про те, що люди живуть у написаних ними книгах, то Джанні Родарі житиме вічно - у своїх прекрасних героях і в серцях дітей, які їх полюбили.
4. Прочитайте оповідання "Дорога, що нікуди не вела" Джанні Родарі, підручник с. 151-153
5. Словникова робота. До слів лівої колонки доберіть тлумачення з правої колонки.
Сеньйора те саме, що візник.
Околиця увічливе називання, звертання до жінки в Іспанії.
Вигулькнув різко, рвучко смикнув за щось.
Кучер прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, яким правлять кіньми.
Шарпнув раптово, швидко з'явився звідки-небудь, з- за чогось; показався.
Живопліт віддалена від центру частина населеного пункту.
Віжки ряд густо посаджених дерев, кущів, що
утворюють загорожу.
6. Серед поданих слів оберіть ті, що характеризують Мартіно.
Скупий, впертий, жорстокий, брехливий, наполегливий, відвертий, сміливий, підступний, настирливий, турботливий.
7. Гра «Відновіть послідовність подій у тексті
У селі давно вирішили, що Мартіно загинув.
Мартіно йшов та йшов, а тунель не закінчувався, і дорозі не було кінця.
Мартіно обдарував усіх - і друзів, і ворогів.
Мартіно був таким настирливим, що люди прозвали його Вперта Голова.
8. Гра «Допиши речення до кінця»
- Мартіно був таким настирливим, ...
- Яких тільки скарбів не побачив Мартіно...
- Хлопець змушений був сто разів повторювати...
- Мартіно йшов та йшов, ...
НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ
(електронним листом або фотозвітом)
Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.150-154
Урок 10 30. 03. 2020р
1. Прослухайте аудіоказку ДИКІ ЛЕБЕДІ Г.Х.Андерсена
2. Творче завдання виконай у зошиті.
У казці "Дикі лебеді" згадується багато предметів, які використані не тільки в прямому, а й у переносному значенні, утілюючи певну думку, ідею. Назвіть ці предмети й розкрийте їх прихований зміст. Продовжіть речення.
Сльози Елізи, що перетворювалися на діаманти, - це втілення (чого?) ... .
Сльози молодшого брата, які лікували руки Елізи, - це втілення (чого?) ... .
Три червоні маки, на які перетворилися жаби, - це втілення (чого?) ... .
Білі лебеді - це втілення (чого?) ... .
3. Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.155-156
НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ
(електронним листом або фотозвітом)
Урок 11 01. 04. 2020р
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ за розділом "Літературні казки зарубіжних письменників"
1. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Де стояла прекрасна сеньйора, коли зустрічала Мартіно?
а) На балконі;
б) на ґанку;
в) у дворі.
2. Скільки разів Мартіно змушений був повторювати односельчанам розповідь про свою пригоду?
а) 20;
б) 50;
в) 100.
3. Де сиділа качка, висиджуючи каченят?
а) Під величезними лопухами;
б) під старою грушею;
в) під сараєм.
4. Звідки випливли три прекрасні білі лебеді?
а) З річки;
б) із-за кущів;
в) з кущів осоки.
5. Де цар Салтан побачив 33 богатирі?
а) У морі;
б) біля брами городської;
в) біля стін фортеці.
6. Куди білочка складала горішки?
а) В торбиночку;
б) в сумочку;
в) в шкатулочку.
2. Гра «З'єднай назву казки з її батьківщиною»
«Дорога, що нікуди не вела» Росія
«Гидке каченя» Італія
«Казка про царя Салтана...» Данія
3. Гра «Упізнай твір за його головною думкою»
- Справжні скарби дістаються лише тим людям, що першими торують дорогу, якою ще не ходив ніхто.
- Добре щире серце не буває ніколи горде.
- І хто б там що кому не говорив, а згине зло і правда переможе!
4. Гра «Хто це сказав?»
1 Матінко моя єдина!
Молода моя княгине!
Подивіться ви туди:
Їде батечко сюди.
2 Бери, бери усе, що подобається. Я дам тобі візка та коней, аби ти міг довезти це додому.
3 Воно хоч некрасиве, але в нього лагідна вдача, і плаває воно теж чудово. Я навіть дозволю собі сказати, що ліпше за інших.
4 Що я бачу?! Як це сталось? Це ж вона!
НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ
(електронним листом або фотозвітом)
Урок 12 02. 04. 2020р
1. Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.42 - 46
2. Виконайте завдання у зошиті
3.НАДІШЛІТЬ ВИКОНАНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЮ
(електронним листом або фотозвітом)
Урок 13 06. 04. 2020р
Тема: Життя та творчість Анатолія Костецького. А.Костецький «Мрія».
1. Переглянь та прочитай презентацію про життя та творчість А.Костецького
2. Прочитай вірш А.Костецького «Мрія» у підручнику с.156-157
3. Дай відповіді на питання
1. Хто мріяв у вірші "Мрія" Анатолія Костецького?
а) бджола
б) хлопчик
в) Сергій
г) дівчинка
2. Про що мріяв герой вірша?
а) вирости
б) потоваришувати з Сергієм
в) піти у подорож
г) відпочити
3. Кого він хотів захистити?
а) бджілку
б) Сергія
в) сусідку
г) жука
4. Яка головна думка вірша "Мрія" ?
а) Потрібно рішуче захищати справедливість.
б) Якщо не можеш діяти, потрібно мріяти.
в) Бережно ставитися до природи.
г) Поважати друзів.
Урок 14 08.04.2020 р.
Тема: А.Костецький «Спішу додому»
1. Прочитай вірш А.Костецького «Спішу додому» у підручнику с. 158 (три рази вголос)
2. Дай відповіді на запитання (письмово)
1. Як звати хлопчика, від імені якого ведеться розповідь у вірші "Спішу додому" Анатолія Костецького?
а) Микола
б) Сергій
в) Слава
г) Сашко
2. Хто перший зустрівся йому дорогою додому?
а) кошеня
б) цуценя
в) Микола
г) Слава
3. Що Микола запропонував головному герою?
а) поміняти свій ножик на шайбу
б) поганяти у футбол
в) пускати разом змія
г) піти в кіно
4. Яким було цуценя?
а) чорним
б) білим
в) рудим
г) білим з чорними плямами
4. Яка головна думка вірша "Спішу додому"?
а) Бути добрим до своїх друзів.
б) Бути відповідальним за друзів наших менших.
в) Після школи треба поспішати додому.
г) Не можна
відмовляти друзям.
Урок 15 09.04.2020 р.
Тема: В. Сухомлинський «Не згубив, а знайшов»
1. Прочитай оповідання В. Сухомлинського «Не згубив, а знайшов» (три рази вголос)
2. Прослухай уважно, відміть олівчиком у підручнику, слова, які змінені у відео
3. Перевір себе
1. Скільки синові виповнилося літ?
а) Одинадцять
б) Дванадцять
в) Чотирнадцять
г) Двадцять
2. Що дав у руки батько синові?
а) Відро
б) Косу
в) Лопату
г) Серп
3. Яку ділянку потрібно було скопати?
а) сто кроків уздвож і сто впоперек
б) сто гектарів
в) сто кроків прямо і по діагоналі
г) сто кроків впоперек
4. Попервах означає?
а) в першу чергу
б) спочатку
в) вкінці
г) поряд
5. Як він виконував поставлене завдання?
а) Старався, але все погано виходило
б) Приловчився, навіть останню скибку землі хотів перевернути, але зламав
лопату.
в) Лінувався, та просто спав
г) Всю роботу виконав старанно
6. Що сказав йому батько?
а) Молодець!Я тебе люблю
б) Йди із дому
в) Піди і купи нову лопату
г) Бажання трудитися - то найдорожча знахідка
Урок 16 10. 04. 2020р
1. Робота з дитячою книгою "Позакласне читання" с.51 - 53 (два рази вголос)
2. Дай відповіді на запитання після прочитаного
Урок 16 13.04.2020 р.
Тема: Життя і творчість В. Нестайка. В.Нестайко «Шура і Шурко»
1. Ознайомся з життям та творчістю В.Нестайка
2. Прочитай статтю в підручнику с. 160
3. Прочитай оповідання «Шура і Шурко» с.161-162
Урок 17 15.04.2020 р.
Тема: В.Нестайко «Шура і Шурко»
1. Продовжуємо читати оповідання В.Нестайка «Шура і Шурко» с. 163-165
2. Первір свої знання.
1. Автор твору "Шура і Шурко"
а) Василь Сухомлинський.
б) Всеволод Нестайко.
в) Леся Українка.
г) Анатолій Костецький.
2. Вчительку Шурка звали:
а) Олена Вікторівна.
б) Ольга Семенівна.
в) Ольга Борисівна.
г) Наталія Петрівна.
3. Хто була та дівчинка, в якої було таке саме ім"я?
а) Сестричка.
б) Сусідка по вулиці.
в) Сусідка по парті.
г) Подружка.
4. Як звати друзів Шурка?
а) Коля і Вася.
б) Саша і Петя.
в) Сєвка і Толя.
г) Сергій і Юрко.
5. Шурко називав Шуру:
а) Лікаркою.
б) Айболитькою.
в) Плаксійкою.
6. Як звати лікарку, яка робила операцію Шуркові?
а) Клавдія Василівна.
б) Надія Григорівна.
в) Ніна Степанівна.
Урок 18 16.04.2020 р.
Тема: Нових друзів наживай, а старих не забувай. М.Чумарна «Казка про друга»
1. Читаємо 1 частину казки М. Чумарної «Казка про друга» с.166-168.
2. Дай відповіді на питання:
1. Куди потравив хлопчик? Як виглядала планета Тайн?
Урок 19 22.04.2020 р.
Тема: Нових друзів наживай, а старих не забувай. М.Чумарна «Казка про друга»
1. Читаємо другу частину казки М. Чумарної «Казка про друга» с.168-169
Урок 20 23.04.2020 р.
Тема: Нових друзів наживай, а старих не забувай. М.Чумарна «Казка про друга»
1. Читаємо третю частину казки М. Чумарної «Казка про друга» с.169-170
2. Перевір свої знання.
1. Комп'ютерного друга звали:
а) Сашко;
б) Комп'ютик;
в) Компутик.
2. Небо на планеті Тайн було:
а) рожевим;
б) золотистим;
в) жовтим.
3. Звірі на планеті Тайн жили:
а) у горах;
б) у клітках;
в) у підземеллях.
4. Влітку друзі будували фортецю з:
а) піску;
б) камінців;
в) конструктора.
5. Друзі збиралися будувати з конструктора «Лего»:
а) будинок;
б) автомобіль;
в) місто.
6. Про що жалкував хлопчик?
а) Що не може залишитись на планеті Тайн;
б) що Компутик не вміє розмовляти;
в) що Сашко не бачить планету Тайн.
7. Планета Земля була схожа на:
а) м'яч;
б) кульку;
в) глобус
8. Сашко гарно вміє малювати:
а) спортивні автомобілі;
б) літаки і вертольоти;
в) фантастичних істот.
9. Щоб мати друга, треба вміти:
а) слухати;
б) грати;
в) бути другом.
10. По дорозі до школи хлопчик забіг:
а) до Сашка;
б) до мами;
в) в магазин.
11. На блискучій кульці був напис:
а) «Таємниця»;
б) «Дружба»;
в) «Доброта».
12. На уроках хлопчик був:
а) спокійним;
б) схвильованим;
в) радісним.
Урок 21 24.04.2020 р.
Тема: Гумористичні твори. В.Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...», Г.Малик «Мавпині іменини»
1. Прочитай твори В.Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...», Г.Малик «Мавпині іменини» в підручнику с. 171-172.
2. Перевір себе.
1. Автором твору "Із сміхом треба бути обережним" є:
а) Марія Чумарна;
б) Всеволод Нестайко;
в) Галина Малик.
2. Продовж речення "Гумор, сміх - це ..
а) справа, яку робиш на самоті;
б) справа товариська, колективна;
в) справа, яку взагалі не можна робити.
3. Чому зі сміхом треба бути обережним?
а) від твого сміху всім сміятися хочеться;
б) на твій сміх ніхто не звертає увагу;
в) комусь від твого сміху, може, плакати хочеться.
4. Хто є автором вірша "Мавпині іменини"?
а) Галина Малик;
б) Марія Чумарна;
в) Всеволод Нестайко.
5. Що робила Мавпа, роздивляючись подарунки?
а) задирала носа;
б) морщила носа;
в) витирала носа.
6. Чим не сподобався Мавпі подарунок Носорога?
а) пиріг їй здавався гнилим;
б) пиріг їй здавався солоним;
в) пиріг їй здавався несмачним.
7. Чим не сподабався Мавпі подарунок Дикобраза?
а) ананас їй здавався маленьким;
б) ананас їй здавався несоковитим;
в) ананас їй здавався гнилим.
8. Хто першим з гостей встав із-за столу?
а) Дикобраз;
б) Носоріг;
в) Удав.
9. З ким залишилася Мавпа за столом?
а) з усіма гостями;
б) сама;
в) з Носорогом
Урок 22 29.04.2020 р.
Тема: Із гумором про серйозне. Г.Бойко «Консультант»., М. Сингаївський «Сміх для всіх»
1. Прочитай твори Г.Бойко «Консультант»., М. Сингаївський «Сміх для всіх» у підручнику с. 172-173
2. Перевір себе
1. Кого називали у вірші консультантом?
а) Мишка
б) Катюшу
в) Сашка
г) Люду
2. Кому хлопчик давав консультації?
а) Катюші, Люді
б) Катюші, Сашку
в) Сашку, Люді
3. Де працювали діти?
а) Біля бібліотеки
б) Біля пам'ятника
в) Біля школи
4. Яка була пора року?
а) Весна
б) Літо
в) Осінь
5. Яке дерево садили діти?
а) Вишню
б) Яблуню
в) Грушу
6. Автор вірша "Сміх для всіх"
а) Грицько Бойко
б) Микола Сингаївський
в) Всеволод Нестайко
7. Що зробив дідусь?
а) Приніс сміх
б) Приніс гостинці
в) Приніс лозинку
8. Якою була торбинка?
а) Шовковою
б) Полотняною
в) Сатиновою
9. Який був сміх?
а) Злий, веселий
б) Сердитий, плаксивий
в) Веселий, добрий
Урок 23 29.04.2020 р.
Тема: Контрольна робота. Робота з літературним твором.
1· Прочитай текст.
Велосипед для Катрусі
Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати, Катруська просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка - її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
- Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!
- Синку, не ображай сестру, вона навчиться, обов'язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з квартири. Денис - за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді - своєму, власному, а зараз поїду.
Як тільки тато відпустив велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там покарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
- Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, - тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда - врізався в дерево.
- Не переживай! На моєму їздитимеш - поділимося якось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так просто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.
2. Виконай завдання.
1. Визнач жанр твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
3. Яку з ознак справжньої дружби демонструє героїня твору?
А справжні друзі завжди раді вашим успіхам
Б справжні друзі завжди готові прийти на допомогу
В справжні друзі не нав'язливі
4. Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити
стосунки між героями твору.
А " Не переживай! На моєму їздитимеш - поділимося якось ".
Б " За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувал падати ".
В " Денис аж очі витріщив на сестру від подиву ".
5. Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Людина без друзів, що дерево без коріння
В Вірний приятель - то найбільший скарб
Урок 24 30.05.2020 р.
Тема: В. Сухомлинський «Співуча пір'їнка»
1. Прочитай казку В Сухомлинського «Співуча пір'їнка» у підручнику с. 174. (читати вголос три рази)
2. Дай відповіді на питання після твору (усно)
Урок 25 04.05.2020 р.
(відеозвіт відправте вчителю на вайбер)
Урок 26 06.05.2020 р.
Тема: О. Єфімов «Тут усе є...»
1. Прочитай оповідання О. Єфімова «Тут усе є ...» (читати вголос 2 рази)
2. Дай відповіді на питання після твору (усно)
Урок 27-28 07-08 05.2020 р.
Тема: В. Рутківський «Як складають вірші»
1. Прочитай оповідання В. Рутківський «Як складають вірші» (читати вголос 3 рази)
2. Дай відповіді на питання після твору (усно)
3. Пофантазуйте, якими могли бути пригоди Ганнусі наступного року.
Урок 29 13.05.2020 р.
Тема: М. Сингаївський «Дощ із краплі починається»
1. Прочитай вірш М. Сингаївський «Дощ із краплі починається»(читати вголос 2 рази)
2. Вивчити вірш напам'ять (відеозвіт відправте вчителю на вайбер)
Урок 30 14.05.2020 р.
ДРОВОРУБ І ЛИСИЦЯ
Натрапили якось мисливці в лісі лисицю й почали її переслідувати. Бідолашній дух у п'яти зо страху заліз. Хоч як хитрувала, в яку гущавину кидалася - не могла позбутися напасників, а вже від довгої гонитви вкрай знесилилася.
- Ох, не вірю я в порятунок! - каже лисиця, задихаючись.- Ноги не несуть. Надходить мені кінець!
Аж раптом лисиця побачила між дерев дроворуба. Кинулась до нього, заплакала й проситься:
- Сховай мене, чоловіче добрий! Сховай, бо женуться за мною мисливці, ось-ось наздоженуть. Врятуй мене, зроби добре діло!
- Біжи в мою хатину, там тебе не знайдуть! - сказав дроворуб.
Помчала лисиця до хатини, вскочила в двері й зачинилася.
- Ох, не до вподоби мені схованка! - пробурмотіла.- Та що робити? Я й такої не сподівалася! Але треба поглянути, що робиться надворі. Зроблю-но я дірочку в стіні.
Розсунула вона галузки, що з них сплетено хатину, зробила шпарину, припала до неї оком і стала чекати. Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
Аж ось за деревами показалися мисливці.
- Ой, горенько мені! - затрусилася лисиця.
Мисливці побачили дроворуба й спинилися. І чує лисиця, як один із них питає її рятівника:
- Ти не бачив, тут лисиця не пробігала?
- Ні, не бачив.
А сам простяг руку та й показує на хатину, де сховалася втікачка.
На щастя, мисливці не второпали того знаку чи не помітили, бо розгледілися на всі боки, поки дроворуб говорив, і одразу кинулися далі, як він замовк.
Лисиця почекала, поки вони зникли за горбом, перевела дух і думає: «Тепер - мерщій до своєї нори!» Відчинила двері й хотіла чкурнути геть, навіть не глянувши на дроворуба.
- Оце так! - вигукнув той.- Уже мене покидаєш? Навіть подякувати не хочеш своєму рятівникові?!
- Віддячила б я тобі щиро, якби твої руки були в згоді з твоїми словами,- відповіла лисиця й побігла геть.
Дісталася своєї нори, а лис із лисенятами вже чекають її, виглядають, хвилюються.
- Що сталося? Де ти була так довго?
- Заждіть трохи,- відказує лисиця - дайте перепочити, бо ледве дишу.
Лисиця розказала, яких жахів натерпілася. А потім сумно додала:
- Той дроворуб спершу видався мені дуже добрим і шляхетним. Так він лагідно говорив, що хотілося слухати й слухати. Але слова його солодкі, та вчинки ганебні. А коли чиниш зле, то чого варта солодка мова? Нічого! Тож затямте, дітки: ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше. Бо судять про когось не за словами його, а за ділами.
Виконай завдання
1. Визнач жанр прочитаного твору
а) легенда
б) байка
в) оповідання
2. Чому лисиця опинилась в хаті дроворуба?
а) хотіла врятуватись від мисливців
б) підглядала за мисливцями
в) підслуховувала розмову дроворуба і мисливців
3. Які слова можна використати для характеристики дроворуба?
а) добрий, турботливий
б) співчутливий, милосердний
в) підступний, ненадійний
4. Висновок байки, побудований в образній, повчальній формі, це ...
а) мораль
б) гумор
в) рима
5. Тлумачення вислову "Дух у п'яти заліз"
а) безмірне і доброзичливе терпіння
б) має сильне бажання або страх до чогось
в) стало дуже страшно, боязко
6. Значення вислову "Ноги не несуть" -
а) чиєсь становище погіршується, стає важчим
б) слабке, вразливе місце
в) втомитися, вибитися із сил
7. Герої з'являються у творі в такій послідовності:
а) лис із лисенятами → лисиця → дроворуб → мисливці
б) лисиця → лис із лисенятами → мисливці →дроворуб
в) мисливці →лисиця → дроворуб → лис із лисенятами
г) мисливці → дроворуб → лисиця → лис із лисенятами
8. Визнач правильний порядок речень.
а) - Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
- Надходить мені кінець! Ноги не несуть.
- Врятуй мене, зроби добре діло!
- Тепер - мерщій до своєї нори!
- Але слова його солодкі, та вчинки ганебні.
б) - Ноги не несуть. Надходить мені кінець!
- Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
- Врятуй мене, зроби добре діло!
- Але слова його солодкі, та вчинки ганебні.
- Тепер - мерщій до своєї нори!
в)- Ноги не несуть. Надходить мені кінець!
- Врятуй мене, зроби добре діло!
- Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
- Тепер - мерщій до своєї нори!
- Але слова його солодкі, та вчинки ганебні.
9. Запиши відповідну літеру до цифри.
а) Ганебні 1) запам'ятайте назавжди
б) Затямте 2) погані, які викликають засудження
в) Дух у п'яти заліз 3) стало дуже страшно, боязко
10. Поясни, як ти розумієш зміст вислову "Ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше". Запиши (4-5 речень)
11. Знайди і випиши з твору вислів, у якому висловлено мораль байки.